Naam:
irenenaardekilimanjaro.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Al lang vond ik dat ik iets moest doen voor een goed doel. Niet alleen gewoon geld geven, maar echt iets doen. Zo ben ik gaan googelen en kwam al snel op de pagina van War Child. Ik kende War Child al, maar zag nu dat je door het beklimmen van de Kilimanjaro hun kan steunen. Dat leek mij wel wat. Met mijn dochter ben ik naar de informatieavond gegaan en was meteen verkocht. Ik besefte toen nog niet helemaal wat erbij komt kijken, maar nu ik wat verder mij erin verdiept heb, wordt ik steeds enthousiaster.

Als je leest hoe veel kinderen in vreselijk moeilijke omstandigheden moeten overleven met veel angst,  dan wil je niets liever dan dat dat stopt. Elk kind verdiend het om op te groeien in een veilige omgeving. Door de Kilimanjaro te beklimmen draag ik een klein steentje bij dat er ook echt wat aan gedaan kan worden. Voor mijzelf zal het een hele uitdaging worden. Tijdens de klim moet je doseren, wat niet bepaald mijn sterke kant is. Verder weet ik totaal niet hoe ik zal reageren op hoogte en ik ben best wel een koukleum. Dat word dus nog een dingetje.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: